Credo

2020. március 01. 16:35 - wirthtamas

Mert illik valamivel kezdeni...

 

Talán a nagy átlaghoz képest többet hallattam a hangom Facbook posztok formájában egy ideje. Ennek kapcsán történt, hogy találkozva egy általános iskolás osztálytársammal beszélgetésbe elegyedtem az írások kapcsán. Kiderült, hogy ő azt hitte újságíró vagyok, pedig mi sem áll távolabb a valóságtól. A valóság az, hogy egy a számokat nem kifejezetten szerető közgazdász vagyok. (De ez egy másik történet.)

Szóval arra gondoltam, hogy ahelyett, hogy csak drága ismerőseimet örvendeztetném meg a Facbookon az írásaimmal szentelek egy blogot ennek a hobbinak. Aztán majd meglátjuk, hogy hova fejlődik az az egész. A végén még tényleg újságíró leszek. :)

Azt gondolom, hogy bár Magyaroszágon a közbeszéd sokszor nagyon is tematizált, de rengetegszer nem az igazán fontos dolgokról van szó. Klisé, de egy nagyon komplex és exponenciálisan változó világban élünk, ahol ami ma igaz, és működik, holnap már bukásra van ítélve. Az egyik kedvenc szerzőmmel - Thomas L. Friedman - élve a világban három dolog változik fénysebességgel: A piacok, az anyatermészet, valamint a Moore törvénnyel fémjelzett informatika. Amikor ezek a változások elkezdték felerősíteni egymást hirtelen nagyon sok ember elkezdte "nem érteni a világot" elkezdte azt hangoztatni, hogy "pusztulásra vagyunk ítélve". Remélem ezekről szó sincs. Erről szól ez a blog, hogy beszéljük ki. Amit itt leírok semmi más, mint a véleményem. A Tiéd lehet gyökeresen más, de ettől még nem kell, hogy utáljuk egymást.

A diskurzus nagyon fontos, és láttam a bizonyos Facebook posztjaimon, hogy sokatoknak van véleménye. Ez jó, és remélem itt is sokan írtok majd. Mert ezek a beszélgetések, kommentek biztos előrébb visznek minket. Sajnos, ahol vagyunk onnan mozdulni kell, ha azt akarjuk, hogy helytálljunk a változó világban.

Magyarán arra teszek kísérletet, hogy csináljak egy szerintem olyan hiánypótló helyet, ahol érdemben lehet beszélgetni dolgokról, amik fontosak, amik alakítani fogják az életünket. Remélem segíteni fogtok benne és én is hozzá tudok adni egy pár gondolatot az életetekhez. Nem ígérem, hogy minden nap posztolni fogok, sőt lesz olyan is, amikor hetekig semmi nem lesz, de azt ígérhetem, ha valami fontos lesz itt fogok szólni. 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://exptimes.blog.hu/api/trackback/id/tr6615498906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása